Televizori su danas središnji dio dnevnih boravaka, donoseći nam zabavu u različitim oblicima. Bez obzira gledate li omiljene serije, sportske događaje ili filmove, jasna i kvalitetna slika je ključna za puni doživljaj. Kad slika nestane s TV-a, frustracija je neizbježna, ali postoje jednostavna rješenja za vraćanje slike.
Vrlo je bitno poznavati osnovne postupke za rješavanje problema sa slikom na televizoru. Kroz ovaj članak ćemo pružiti savjete i trikove kako da ponovno uživate u vrhunskoj slici na svom TV-u.
1. Provjerite kabele
Jedan od prvih koraka koje trebate poduzeti kada nema slike na TV-u, iako ima zvuka, je provjera kabela. Oštećen ili labav kabel često može biti uzrok problema.
Važno je provjeriti sve priključene kabele. Počnite s naponskim kabelom – provjerite je li čvrsto spojen u utičnicu, kao i na stražnju stranu TV-a. Ako je moguće, isključite ga iz jedne utičnice i pokušajte ga uključiti u drugu kako bi provjerili radi li utičnica ispravno.
HDMI kabele također treba pažljivo pregledati. Zbog čestog mijenjanja uređaja koji se spajaju na TV (poput igraćih konzola, set-top box uređaja ili DVD playera), HDMI kabel može se oštetiti ili ispasti iz utora. Provjerite jesu li svi HDMI priključci čvrsto spojeni i pokušajte ih zamijeniti s drugima kako bi isključili mogućnost da je kabel neispravan.
Ako su svi kablovi čvrsto spojeni, ali slika i dalje nije prisutna, moguće je da je problem s kvalitetom kabela. Oštećeni ili stari kablovi mogu uzrokovati gubitak signala. U tom slučaju zamjena kabela može riješiti problem. HDMI kabele možete lako pronaći i kupiti po pristupačnim cijenama, pa je dobro imati dodatni kabel za testiranje.
Alternativno, ako koristite antenski kabel ili set-top box, provjerite da li su ti kablovi ispravno spojeni. Oštećenje ili labava veza na ovim kabelima također može uzrokovati probleme sa slikom.
U konačnici, redovito održavanje i povremena provjera kabela mogu spriječiti mnoge probleme s prikazivanjem slike na vašem TV-u.
2. Promijenite ulaz
Ako je na TV-u slika plava ili zelena, možda nije odabran pravi ulaz. Različiti uređaji povezani s TV-om koriste različite ulaze poput HDMI, AV ili kompozitni. Provjerite koji uređaj koristite i koji je ulaz potreban.
Pronađite daljinski upravljač i pritisnite tipku koja mijenja ulaz. Na mnogim daljinskim upravljačima ta tipka nosi oznaku “Input”, “Source” ili sliku strelice koja ide u prazan kvadrat. Pritišćite ovu tipku dok ne dođete do potrebnog ulaza.
Ako koristite HDMI uređaj, provjerite da su svi HDMI kabeli pravilno priključeni. Na ekranu će biti prikazani naziv ulaza, npr. HDMI1, HDMI2 itd. Odaberite ono gdje ste priključili uređaj. Ako koristite stariji uređaj koji koristi AV ili kompozitni ulaz, odaberite “AV” ili “Component”.
Neki uređaji imaju automatsko prepoznavanje ulaza. Ako TV ima ovu opciju, omogućite je kako bi uređaj automatski prepoznao koji ulaz treba koristiti. Ako se ni nakon toga slika ne pojavi, provjerite sam uređaj. Događa se da problem nije u TV-u nego u povezanom uređaju.
Ukoliko i dalje imate poteškoće s promjenom ulaza ili prikazivanjem slike, može biti korisno provjeriti postavke u izborniku TV-a. Posjetite odjeljak postavki povezanih uređaja i provjerite je li ulaz postavljen na automatsko prepoznavanje ili ručno odabran.
Ako koraci gore navedeni ne uspiju riješiti vaš problem, savjetujemo konsultaciju s priručnikom TV uređaja ili stručnjakom za tehničku podršku. Također, internet može biti dobar izvor za savjete i trikove specifične za vaš model TV-a.
3. Ponovno spojite uređaj
Ako se pojavi problem sa slikom na televizoru, ponovno spajanje uređaja može pomoći. Prvo, isključite televizor iz struje i pričekajte nekoliko minuta. Ova privremena pauza može pomoći uređaju da se resetira.
Nakon nekoliko minuta ponovno uključite televizor. Provjerite sve kabelske veze, uključujući napajanje, HDMI kabele i ostale priključke. Često se dogoditi, da labav ili oštećen kabel može uzrokovati gubitak slike. Provjerite jesu li svi kablovi čvrsto spojeni.
Ako koristite HDMI kabel, isprobajte drugu ulaznu utičnicu. HDMI priključci ponekad mogu postati neispravni s vremenom. Možete također pokušati koristiti novi HDMI kabel kako biste provjerili nije li problem u samom kablu.
Također, istražite moguće probleme s napajanjem. Ako je napajanje nepravilno spojeno ili se koristi pogrešan kabel, kvaliteta slike može biti loša. Provjerite kabel za napajanje i osigurajte da je ispravno priključen u utičnicu i televizor.
Ako je vaš televizor priključen na mrežni prijemnik ili antenu, provjerite povezanost ovih uređaja. Ponekad se signal može izgubiti zbog slabih ili nepravilnih veza. Provjerite sve koaksijalne kablove i antene.
Ako sve gore navedene provjere ne riješe problem, možda je problem u internim komponentama televizora. Kontaktirajte stručnjaka ili tehničku podršku proizvođača za dodatnu pomoć. U nekim slučajevima, bit će potrebno profesionalno servisiranje za rješavanje problema.
Ponovno spajanje uređaja često je jednostavno rješenje za probleme sa slikom na TV-u. Ova metoda vjerojatno će riješiti uobičajene probleme i vratiti kvalitetnu sliku na vaš zaslon.
4. Provjerite postavke TV-a
Jedan od prvih koraka kada na TV-u nema slike je provjeriti postavke uređaja. Često se problem s prikazom može riješiti jednostavnom prilagodbom postavki slike i zvuka. Uđite u izbornik postavki koristeći daljinski upravljač.
Provjerite je li uređaj uključen i je li kabel napajanja pravilno spojen sa zidnom utičnicom. Ako sve izgleda dobro, prijeđite na postavke slike. Ako je uključen način rada poput “filmskog režima”, moglo bi biti da je izoštravanje slike isključeno. U tom slučaju, jednostavno promijenite Sharpness klizač dok ne budete zadovoljni kako slika izgleda.
Redukcija šuma također može utjecati na kvalitetu slike. Preporučuje se isključiti ovu opciju ili ostaviti na minimumu kako bi slika bila što jasnija. Kod skupljih Philips televizora, redukciju šuma držite na srednjim postavkama.
Provjerite je li dinamički kontrast uključen. Ova postavka može značajno poboljšati kvalitetu slike na televizorima s direct LED osvjetljenjem i lokalnim zatamnjenjem. Ako vaš TV podržava ove značajke, postavite dinamički kontrast na optimalnu razinu.
Ako sve ove postavke ne rješavaju problem, pokušajte resetirati TV na tvorničke postavke. Ovo možete učiniti pomoću opcije RESET koja se često nalazi na stražnjoj ili bočnoj strani TV-a, blizu HDMI priključka. Pritisnite malu iglu kroz rupu, držite 30-60 sekundi, i TV će se ponovno postaviti na tvorničke postavke te ponovno pokrenuti.
U slučaju da na TV-u i dalje nema slike, možda je problem u vanjskom uređaju. Provjerite sve povezane kabele i osigurajte da su pravilno spojeni. Ako koristite HDMI kabel, probajte ga zamijeniti drugim kako biste isključili mogućnost kvara na kabelu.
5. Ažurirajte softver
Ažuriranje softvera na TV-u može riješiti mnoge probleme sa slikom. Stariji softver može uzrokovati povremene probleme s kvalitetom slike, pikselizacijom ili drugim vizualnim smetnjama. Nova ažuriranja obično donose poboljšanja performansi, ispravke bugova i dodatne funkcionalnosti.
Da biste ažurirali softver, prvo morate provjeriti je li vaš TV povezan na internet. Ako jest, najlakši način je automatsko ažuriranje. Idite u izbornik Postavke, zatim odaberite Podrška, i potom Ažuriranje softvera. Odaberite Automatski ažuriraj kako biste omogućili TV-u da preuzme i instalira najnoviji softver kada postane dostupan.
U slučaju da vaš TV nije povezan na internet, možete ažurirati softver ručno. Posjetite službenu web stranicu proizvođača vašeg TV-a i potražite najnovije ažuriranje softvera za vaš model. Preuzmite ažuriranje na USB pogon. Umetnite USB pogon u TV i slijedite upute na ekranu za instalaciju.
Za određene modele, poput Philips Android TV-a, možete birati između ažuriranja putem interneta ili ažuriranja putem USB pogona. Web stranice proizvođača često nude detaljne upute za oba načina. Ne zaboravite da neki procesi mogu varirati ovisno o marki i modelu TV-a. Svakako provjerite upute specifične za vaš uređaj.
Ažuriranje softvera može trajati nekoliko minuta. Nemojte isključivati TV ili uklanjati USB pogon tijekom postupka jer to može oštetiti uređaj. Nakon završetka, TV će se možda automatski ponovno pokrenuti. Nakon toga, provjerite je li problem sa slikom riješen.
Prakticiranje redovitih ažuriranja softvera također može poboljšati ukupno iskustvo gledanja i osigurati da vaš TV radi optimalno.
6. Koristite HDMI kabel
Za vraćanje slike na TV, HDMI kabel je jedan od najjednostavnijih i najefikasnijih načina.
Prvo, provjerite imate li HDMI priključak na oba uređaja, TV-u i računalu. HDMI je danas standardni konektor za većinu modernih uređaja. Spojite jedan kraj HDMI kabela na računalo, a drugi kraj na TV.
U trenutku povezivanja uređaja, televizor će automatski prepoznati novi izvor. Na daljinskom upravljaču pritisnite tipku koja vam omogućuje promjenu izvora, često označenu kao “Input” ili “Source”. Odaberite HDMI ulaz na koji ste spojili kabel.
Ako slika ne dolazi automatski, možda ćete trebati prijenosnik ili računalo postaviti tako da šalje signal preko HDMI-a. To se može učiniti tako da desnom tipkom miša kliknete na radnu površinu, odaberete opciju “Postavke zaslona” i odatle promijenite izlaz na HDMI.
Za dodatne postavke zvuka, otvorite opcije za “Zvuk” na računalu. Odaberite HDMI kao zadani izlaz zvuka. Ova funkcija omogućuje prijenos audio signala visokog kvaliteta poput Dolby Digitala.
Ako TV i dalje ne prikazuje sliku, provjerite koji je HDMI ulaz na TV-u odabran. Ponekad, TV može imati više HDMI ulaza, i morate se pobrinuti da je odabran pravi.
Također, može biti korisno resetirati ili ponovno pokrenuti oba uređaja. Isključite TV i računalo iz struje na nekoliko minuta, a zatim ih ponovno pokrenite.
U slučaju starijih uređaja koji možda nemaju HDMI priključak, možete koristiti adaptere koji pretvaraju HDMI u VGA ili slične konekcije. Ovo rješenje nije uvijek idealno zbog mogućih gubitaka kvalitete.
Povezivanje putem HDMI kabela omogućuje prijenos slike i zvuka visoke kvalitete, što je posebno važno kod gledanja filmova ili prezentacija. Važno je koristiti kvalitetan kabel kako bi se izbjegli problemi poput treperenja slike ili gubitka signala.
7. Provjerite izvor signala
Jedan od prvih koraka koje trebate poduzeti kada vaš televizor prikazuje poruku “Nema signala” je provjeriti izvor signala. Moderni televizori imaju više ulaza kao što su HDMI, AV, USB i drugi. Vaš TV mora biti postavljen na pravi ulazni kanal kako bi prikazao sliku.
Provjerite da je vaš TV postavljen na ispravni ulaz (Input, Source). Ako koristite HDMI kabel, odaberite HDMI ulaz na svom televizoru. Ako koristite SCART kabel, odaberite AV ulaz. Većina daljinskih upravljača ima tipku za promjenu izvora, pa je jednostavno prebaciti se među ulazima.
Nadalje, provjerite povezivanje vaših uređaja. Uvjerite se da su svi kablovi pravilno spojeni i čvrsto umetnuti u odgovarajuće priključke. Labavi ili oštećeni kablovi mogu prouzročiti prekide u signalu. Ukoliko koristite antensku utičnicu, provjerite da li je dobro spojena na televizor.
Sateliitske ili antene također mogu biti razlog za probleme sa signalom. Provjerite da li su antene dobro usmjerene i ispravno montirane. Ponekad antene mogu biti pomaknute zbog vremenskih uvjeta ili drugih vanjskih faktora, što može rezultirati gubitkom signala.
Ako koristite satelitsku antenu, možda je problem u satelitskom pretvaraču. Provjerite da li je pretvarač ispravan i da nisu oštećeni kablovi koji idu od pretvarača do prijemnika.
Također, provjerite je li vaš prijemnik ispravan. Često prijemnici mogu imati vlastite opcije za dijagnostiku i otklanjanje problema, koje možete koristiti kako biste identificirali i popravili problem s izvorom signala.
Ponekad je potrebno resetirati uređaj da bi se ponovno uspostavio signal. Isključite televizor i prijemnik iz mreže, pričekajte nekoliko minuta, a zatim ih ponovno uključite. Ova jednostavna radnja može ponekad riješiti problem i vratiti sliku na vaš TV.
Ako prošle metode ne uspiju, pokušajte zamijeniti kablove ili prijemnik kako biste eliminirali mogućnost kvara na opremi. Kvalitetan kabel može značajno poboljšati prijam signala i kvalitetu slike na vašem televizoru.