Kako Napisati Otkazno Pismo? – Sve Što Trebate Znati + Primjer

Pisanje otkaznog pisma može biti stresno jer morate formalno izraziti svoju želju za napuštanjem posla. Bez obzira na razlog vašeg odlaska, važno je pravilno sročiti pismo kako biste održali profesionalni odnos s vašim poslodavcem. Otkazno pismo je službeni dokument koji potvrđuje vašu odluku o prestanku radnog odnosa.

U ovom članku saznat ćete kako pravilno napisati otkazno pismo, što treba uključiti i kako izraziti zahvalnost poslodavcu i kolegama. Tako ćete osigurati da vaš odlazak bude što bezbolniji za sve uključene strane.

Zašto je važno napisati otkazno pismo?

Pisanje otkaznog pisma ključan je korak kada odlučite napustiti svoj posao.

Ovaj postupak donosi mnoge prednosti:

1. Profesionalnost i poštovanje Time pokazujete profesionalnost i poštovanje prema svom poslodavcu. Jasno dajete do znanja da napuštate poziciju na uredan način.

2. Dokumentacija Pismenom izjavom osiguravate službenu dokumentaciju o svom odlasku. Ovo može biti važno za buduće reference ili potencijalne pravne potrebe.

3. Jasnoća Pismo omogućuje jasno navesti datum odlaska i razlog, što smanjuje prostor za nesporazume.

4. Zahvalnost Kroz pismo imate priliku izraziti zahvalnost za prilike koje ste imali. Ova gesta može ostaviti pozitivan dojam i održati dobre odnose.

5. Formalnost Napisano pismo osigurava da proces odlaska bude što formalniji i uredniji. Time se pruža uredan prijelaz za obje strane.

Primjer Otkaznog Pisma

[Vaše ime i prezime]
[Vaša adresa]
[Poštanski broj i grad]
[Vaš broj telefona]
[Vaša e-mail adresa]

[Datum]

[Ime i prezime poslodavca]
[Naziv tvrtke]
[Adresa tvrtke]
[Poštanski broj i grad]

Poštovani [Ime poslodavca],

Ovim pismom želim vas obavijestiti o mojoj odluci da dajem otkaz na poziciji [Vaša pozicija] u [Naziv tvrtke], s posljednjim radnim danom [Datum zadnjeg radnog dana]. Razlog za ovaj korak je [kratko objasniti razlog, npr. osobni razlozi, prihvaćanje nove ponude za posao, itd.].

Želim izraziti iskrenu zahvalnost za sve profesionalne prilike koje sam imao/la tijekom svog zaposlenja u vašoj tvrtki. Posebno bih želio/la istaknuti [navedite projekte, dužnosti ili iskustva koja su vam bila značajna]. Zahvaljujući vašoj podršci i povjerenju, stekao/la sam vrijedna znanja i vještine koje će mi biti od velike koristi u daljnjoj karijeri.

Tijekom tranzicijskog razdoblja, spreman/na sam pomoći na bilo koji način kako bih osigurao/la nesmetan prijelaz mojih dužnosti na novog zaposlenika. Također, stojim na raspolaganju za obuku moje zamjene i odgovaranje na sva pitanja koja bi mogla pomoći u ovoj tranziciji.

Molim vas da mi javite ako postoji još nešto što mogu učiniti prije nego što napustim tvrtku kako bi prijelaz bio što glatkiji.

Još jednom vam zahvaljujem na svemu i želim vam i cijelom timu puno uspjeha u budućnosti.

Srdačan pozdrav,

[Vaše ime i prezime]

Napomene

- Datum i otkazni rok: Jasno navedite datum pisanja pisma i datum kada će vaš otkaz stupiti na snagu. Primjerice, "Moj posljednji radni dan će biti [Datum]".
- Izražavanje zahvalnosti: Pokažite zahvalnost za prilike i iskustva koje ste stekli. Izbjegavajte negativne komentare i kritike, te ostavite pozitivan dojam.
- Ponuda pomoći tijekom tranzicije: Pokažite spremnost da pomognete tijekom tranzicijskog razdoblja kako bi vaš odlazak bio što manje stresan za tvrtku.
- Profesionalnost i objektivnost: Održavajte profesionalan ton bez emotivnih izraza i nepotrebnih detalja.

Savjeti za pisanje

- Jasno i sažeto: Pišite jasno i precizno, izbjegavajući stručne izraze koji bi mogli biti nepoznati vašem poslodavcu.
- Provjerite pravopis i gramatiku: Prije slanja pisma, provjerite pravopis i gramatiku kako biste izbjegli pogreške koje bi mogle umanjiti vašu vjerodostojnost.
- Pisana komunikacija je ključna u poslovnom svijetu, stoga je važno da vaša pisma budu besprijekorna kako bi ostavili najbolji dojam.

Važno je ostaviti pozitivan dojam prilikom odlaska, jer nikad ne znate hoćete li se ponovno susresti s istim ljudima u profesionalnom svijetu.

Koji su zakonski zahtjevi za otkazno pismo u Hrvatskoj?

Ako planiraš dati otkaz u Hrvatskoj, važno je da budeš svjestan(a) zakonskih zahtjeva. Prvo, Zakon o radu propisuje da otkazno pismo trebaš podnijeti najmanje 30 dana prije prestanka rada.

Ključni elementi otkaznog pisma:

  1. Datum – Navedite datum podnošenja i zadnjeg radnog dana.
  2. Razlozi – Iako nije nužno, možeš kratko navesti razloge za odlazak.
  3. Zahvala – Pristojno je zahvaliti na prilikama koje ti je poslodavac pružio.

Važno je napomenuti da poslodavci mogu imati i svoje interne rokove i procedure koje trebaš slijediti.

Rokovi:

  • Zakonski rok: 30 dana prije otkaza.

Primjer rečenice: “Ovim putem podnosim zahtjev za otkaz i moj zadnji radni dan bit će 13.07.2024.”

Ukoliko ne ispoštuješ zakonski rok, poslodavac može smatrati da nisi postupio/la u skladu sa zakonom, što može dovesti do komplikacija.

Prije nego što predaš otkazno pismo, provjeri svoj ugovor o radu jer može sadržavati specifične odredbe o otkaznim rokovima i postupcima.

Ako se ikada nađeš u dvojbi, uvijek je dobro konzultirati odvjetnika specijaliziranog za radno pravo ili posavjetovati se s pravnikom unutar tvrtke.

Kako napisati otkazno pismo?

Prilikom pisanju otkaznog pisma bitno je biti jasan, profesionalan i sažet. Određeni elementi, kao što su razlozi za davanje otkaza, termin predaje pisma i ponašanje nakon predaje, ključni su za uspješan odlazak iz tvrtke.

Razlozi za davanje otkaza

Bez obzira na razlog odlaska, važno je da to jasno izrazite u pismu. Uobičajeni razlozi uključuju:

  • Prijelaz na novi posao
  • Poboljšanje profesionalnog razvoja
  • Osobni razlozi

Važno je izbjegavati negativni ton ili kritiziranje poslodavca jer to može narušiti vaš profesionalni ugled. Umjesto toga, usredotočite se na pozitivne aspekte i vaš napredak.

Kada predati otkazno pismo?

Najbolje vrijeme za predaju otkaznog pisma je kad ste sigurni u svoju odluku i imate pripremljen plan za budućnost. To obično uključuje:

  • Dva tjedna otkaznog roka
  • Poštivanje ugovornih obveza

Ostavljanje dovoljno vremena za prijelaz može pomoći vašem poslodavcu da organizira zamjenu i može olakšati vaš odlazak. Uvijek provjerite vaš ugovor o radu radi specifičnih zahtjeva.

Kako se ponašati nakon predaje otkaznog pisma?

Nakon što predate otkazno pismo:

  • Ostanite profesionalni do zadnjeg dana rada
  • Ponudite pomoć u prijenosu zadataka
  • Održavajte dobre odnose sa bivšim kolegama

Važno je održavati profesionalizam jer možete trebati preporuku ili suradnju u budućnosti. Također, pokazivanje podrške kroz cijeli proces pomaže u održavanju pozitivnog radnog okruženja.

Pretplati se na naš Newsletter!

Povezane objave

Najbolji Sakupljači Vlage – TOP 7 Modela Za Vaš Dom (2024)

Vlaga u domu može biti ozbiljan problem koji utječe...

Google Pay Vodič – Kako Ga Koristiti i Postaviti u 2024?

U doba kada digitalna tehnologija mijenja način na koji...

Evo kako spojiti klimu na Wi-Fi u samo 5 minuta

Moderna tehnologija donijela je praktična rješenja za upravljanje kućanskim...

Kako spojiti pojačivač Wi-Fi signala? – Brzi vodič

Jeste li ikada imali problema s WiFi signalom koji...

Najbolji Miele Usisavači – 7 Vrhunskih Izbora

Tražite li kvalitetan i pouzdan usisavač koji će učinkovito...
Ivan Lovre Marusic
Ivan Lovre Marusichttps://assemblio.hr
Zovem se Ivan Lovre Marušić, veliki sam zaljubljenik u tehnologiju i gaming. Napravio sam Assemblio kako bih podijelio svoje tehnološke savjete s drugim ljubiteljima istoga. Uživam u istraživanju novih gadgeta i pronalaženju najboljih rješenja za svakodnevne tehnološke izazove. Kroz Assemblio želim pomoći svima da donesu informirane odluke o tehnologiji i unaprijede svoje iskustvo korištenja uređaja. Pridružite mi se u ovoj uzbudljivoj avanturi kroz svijet tehnologije!