Svi smo to doživjeli: neprestano zvonjenje i odlazak na govornu poštu kad pokušavamo dobiti nekoga na telefon. Frustrirajuće, zar ne?
Zašto se to događa? Možda je osoba zauzeta, telefon joj je na vibraciji ili je izvan područja signala. Ponekad, problem može biti i u samoj mreži ili postavkama telefona.
No, ne brinite, niste sami u ovoj borbi s nedostupnim sugovornicima. Zaronimo dublje u pet najčešćih razloga zašto vam se možda ne javljaju, a usput ćemo istražiti kako povećati šanse da se napokon čujete.
1. Isključen telefon ili izvan mreže
Kada ne možeš uspostaviti poziv, jedan od mogućih razloga je isključen telefon. Ako je telefon osobe kojoj pokušavaš nazvati isključen, poziv neće moći biti realiziran.
Telefoni se često isključuju kada je baterija potpuno prazna. U takvom slučaju, tvoj poziv će biti direktno preusmjeren na govornu poštu ili ćeš čuti obavijest da telefon nije dostupan.
Drugi razlog može biti da je telefon izvan mreže. Ovo se može dogoditi ako se osoba nalazi na mjestu gdje nema mobilnog signala. To mogu biti ruralne ili planinske oblasti, gdje je pokrivenost mreže slabija.
Signal također može nestati unutar zgrada s debelim zidovima ili podzemnim prostorima, kao što su podrumi ili metro stanice. U takvim situacijama, pokušaj nazvati kasnije ili poslati SMS poruku.
Ako osoba koristi način rada “Ne uznemiravaj,” pozivi neće zvoniti, već će biti preusmjereni na govornu poštu. Ponekad, zbog postavki mrežnog operatera, može se desiti da nemaš signal kada putuješ u inozemstvo.
Također, problemi s operaterom mogu uzrokovati isključenje telefona iz mreže. U slučaju sistemskog problema kod operatera, može doći do prekida usluge.
Uvijek je dobro provjeriti postoji li šira mrežna smetnja ili radovi na mreži. Ako je moguće, koristi Wi-Fi pozive kao alternativu kada nema mobilnog signala.
2. Opcija “Ne uznemiravaj”
Opcija “Ne uznemiravaj” na vašem pametnom telefonu omogućuje vam da privremeno isključite sve obavijesti. To znači da vaš telefon neće zvoniti, vibrirati ili prikazivati vizualna ometanja kada je ova opcija uključena.
Ova opcija je korisna kada trebate mir ili kada ne želite biti ometani. Na primjer, možete je koristiti kada ste na sastanku, spavate ili jednostavno želite malo vremena za sebe.
Možete unaprijed postaviti vrijeme kada će se “Ne uznemiravaj” automatski uključiti i isključiti. Na taj način nećete morati ručno uključivati opciju svaki put kad vam zatreba.
Također, možete odabrati koje pozive i poruke želite primati čak i kada je opcija uključena. To je praktično ako trebate biti dostupni određenim osobama, poput članova obitelji ili važnih kontakata.
Za korisnike Androida, opcija “Ne uznemiravaj” može se postaviti putem aplikacije Postavke. Na primjer, na Pixel uređaju možete otići u odjeljak Zvuk i vibracija, zatim odabrati “Ne uznemiravaj” i prilagoditi postavke prema vašim potrebama.
Ako koristite iPhone, također možete koristiti ovu opciju sličnim postupkom. Jednostavno otiđite u Postavke, odaberite “Ne uznemiravaj” i prilagodite željene postavke.
3. Preusmjeravanje poziva
Preusmjeravanje poziva omogućuje ti da ne propustiš nijedan važan razgovor. Ako ne možeš odgovoriti na poziv ili si zauzet, možeš lako preusmjeriti poziv na neki drugi broj.
Kada ne odgovoriš na poziv tijekom 10 sekundi, poziv će se automatski preusmjeriti na odabrani broj. Možeš birati preusmjeravanje na fiksni telefon ili na mobilni broj.
Za aktivaciju preusmjeravanja, postoje razne opcije. Na primjer, možeš koristiti kodove poput #67# za poništavanje usluge ili specifične kodove za aktivaciju preusmjeravanja.
Ako koristiš Microsoftove usluge, postoji mogućnost preusmjeravanja poziva putem njihovih alata. Možeš preusmjeriti dolazni poziv na drugi broj izravno putem aplikacije.
Preusmjeravanje poziva također može biti korisno za poslovne korisnike. Ako si na sastanku ili na poslovnom putu, možeš preusmjeriti pozive na broj asistenta ili na glasovnu poštu. To osigurava da tvoje poslovanje teče glatko i bez prekida.
Iako preusmjeravanje poziva može biti vrlo korisno, važno je biti svjestan potencijalnih troškova. Preusmjeravanje na brojeve izvan tvoje mobilne mreže može rezultirati dodatnim troškovima. Stoga, uvijek provjeri sa svojim pružateljem usluga koje opcije su ti dostupne i koje tarife vrijede.
4. Blokirani broj
Kada vas netko blokira, lako ćete to primijetiti. Prvi znak može biti da pozivi uvijek idu direktno na govornu poštu. Ako ste pokušali zvati više puta, svaki put dobijete istu poruku. To može biti znak da je vaš broj blokiran.
Još jedan znak je neobična poruka koju čujete kada zovete. Umjesto uobičajenog zvona, možete čuti poruku poput “Broj koji zovete trenutno nije u funkciji.” Ovo može biti pokazatelj da je vaš broj blokiran.
Blokirani brojevi ne mogu slati niti primati poruke s blokiranog broja. Dakle, ako poruke koje šaljete nekome nikada ne dođu do odredišta, vaš broj je možda blokiran.
Neke aplikacije za telefon također imaju opciju da prikažu blokirane kontakte. Provjerite imate li pristup ovim postavkama i možete li vidjeti je li vaš kontakt blokirao vaš broj.
Ako vas zanima je li vaš broj možda blokiran, pokušajte s ovim jednostavnim koracima. Ne treba vam posebna aplikacija ili alat. Obični simptomi koje primijetite prilikom pozivanja ili slanja poruka često su dovoljni da shvatite što se događa.
5. Tehničke poteškoće
Kada osoba ne može odgovoriti na poziv, često se radi o tehničkim poteškoćama. Ovo može uključivati probleme s mrežom ili uređajem.
Jedna od čestih situacija je kada uopće nema signala. Ovo se može dogoditi ako se nalaziš u području sa slabo pokrivenošću mreže.
Razlozi mogu biti i problemi s uslugom mobilnog operatera. Ponekad su mreže preopterećene ili imaju tehničke kvarove koji uzrokuju poteškoće u obavljanju ili primanju poziva.
Ako koristiš iOS uređaj, postoji mogućnost da je opcija “Ne uznemiravaj” slučajno uključena. Ova opcija blokira sve dolazne pozive i obavijesti, što bi moglo biti razlog zbog kojeg osoba ne može odgovoriti.
Nekada problem može biti u samom uređaju. Ažuriranja softvera ili neispravne aplikacije mogu dovesti do toga da telefon ne funkcionira ispravno.
Također, neka postavka u telefonu može uzrokovati probleme. Provjeri je li tvoj telefon ispravno konfiguriran za primanje poziva.
Virtualni tehničari, poput onog koji nudi Hrvatski Telekom, mogu pomoći u dijagnostici i rješavanju problema sa signalom ili uređajem.
Ako i dalje imaš problema, nazovi tehničku podršku svog operatera. Oni imaju alate i vještine potrebne za rješavanje složenijih tehničkih problema.
Kada nazoveš tehničku podršku, imaj pri ruci osnovne podatke o svom uređaju i usluzi koju koristiš. Ovo će im pomoći da brže i efikasnije riješe tvoj problem.
Što učiniti kada osoba ne može odgovoriti na poziv
Ponekad se može dogoditi da osoba kojoj pokušavaš nazvati ne može odmah odgovoriti. Evo nekoliko koraka koje možeš poduzeti da bi riješio situaciju.
Pokušajte kasnije ponovno
Možda je osoba trenutno zauzeta ili ne može doći do telefona. Pričekaj neko vrijeme i pokušaj ponovo nazvati. U većini slučajeva, problem će biti riješen tijekom sljedećeg poziva.
Ako se situacija ne riješi ni nakon nekoliko pokušaja, to može značiti da je osoba duže vremena nedostupna ili da ima problem s telefonom. Ostavi dovoljno razmaka između pokušaja zvanja kako bi izbjegao uznemiravanje.
Pošaljite poruku
Ako osoba ne može odgovoriti na poziv, možda je najbolji korak poslati poruku. U poruci možeš jasno navesti razlog svog poziva i zamoliti da te kontaktiraju čim budu u mogućnosti.
Poruke omogućuju da osoba pročita i odgovori kada bude mogla, bez dodatnog pritiska hitnosti. Također je moguće koristiti aplikacije poput WhatsAppa ili SMS-a za komunikaciju, što može biti diskretniji način komunikacije.
Provjerite druge načine komunikacije
U slučaju da poziv ni poruka ne rezultiraju odgovorom, vrijedi razmisliti o drugim načinima komunikacije. Na primjer, email je često dobra alternativa. Također, možeš provjeriti društvene mreže, poput Facebooka ili LinkedIna, gdje možeš ostaviti poruku ili ući u kontakt s osobom.
Ako sve drugo ne uspije, možda je potrebno kontaktirati nekoga bliskog toj osobi, poput obitelji ili prijatelja, kako bi provjerio je li sve u redu. Ključno je ostati fleksibilan i koristiti sve dostupne kanale komunikacije.